Sunday, September 12, 2010

balik ke atiliam

penad gila gila weh. btolak dari alor setar pkul 11 pagi. lewat kod. yela, sbelum btolak, nenek aku sempat cter pasal Al-Quran. bes dy cter. then, bru je btolak, pkul 11.30 da benty lunch an. haha. lawak kod. ayh aku mkn dlu. kteowg yg len ny mne la ade selera. bungkus je mkanan. aku un silent kan abes fon. tade bunyi lnsung, yela, nt tak pasal pasal kene amik lg an fon aku. aku un tak tw la kalu org text aku. aku tido je la dlm kete uw. slalu bunyi mcg fon yg kejut kan aku. lg pun, tade line la weh. pkul 2.30, aku un bgun. fon aku letak atas riba mse tido uw. yela, poket suar aku kecik gila. tak muat fon aku. tetibe aku tak jmpe an fon. gelabah la weh. aku cari bwh kusi, blakang adik aku, smue tade. aku da pening an. tak dpt nak cari ngan bersungguh sungguh. pas da okay cket, aku cari lg. tak jmpe jugak. dlm otak aku, takut je fon aku jatuh ke tangan mak aku an. then, ayh aku benty la dkt perak nak g smayang n lunch skaly. aku un cari la bwh seat mak aku. nseb bek jmpe. mak aku un tak prasan ade fon aku bwh uw. kalu dy bce mcg aku, pergh. lps lunch, ayh aku tido la. penad an drive. kteowg lalu highway. pening tak payah ckp la un. aku tahan je nak muntah. aku text soleh, shifa nan kamal. soleh berhati baik pulak an. dy suruh aku tido spye tak pening. wah. berhati perut jugak rpenye mamat ny. aku un ape lagi, tido la weh. mmpy byk gila. ntah pape je. lme kod aku tido. maghrib uw bru bgun. pegy smayang jap. then, aku rep la mcg yg msuk dlm fon aku uw. dlm kul 8, aku tido lagi. pergh, keje aku tido je an dlm kete. dkt pkul 10 bru bgun. aku tgk mcg ade 7 an. 5 mcg dr kamal je. dy rndu aku un. risau gila aku tak reply. sory tau weh. smpai atiliam adela dlm pkul 10.30 malam. woah. lme kod perjalanan. 11jam30minit. power seyh ayh aku buley drive lme gila. mak aku ade ckp jem lme jugak. aku tak sedar pape pun weh. teruk gila.


*atiliam merupakan nama kampung aku dkt terengganu. makcik aku yg bg nama ni. dipetik dari lgu sudirman, "ooo... balik kampung... ooo... balik kampung... hati riang". perkataan hati riang ditukar menjadi atiliam.