Saturday, November 6, 2010

migty

okay aku sbena nye teringin gila an nak cter pasal mnggu migty dkt mrsm muar. migty ni bermaksud Mara Intensive Given and Talented Youth programme. aku un tak tw sgt pasal program nih tp sollehuddin byk cter dkt aku, so aku share la nan korg ea.

hah ni mse awal awal kod program nih. mse ice breaking. tapi mula mula kne buad team building dulu. then ade explorace.mse uw kne pegang katak besa gila an. then sampai basah an sbb kne tutup bekas berlubang and org lain isi air dalam bekas uw.

sekarang tyme mengecat pagar sekolah pulak. hah pagar uw an dah uzur, so kne la cat an. *aku tak tw nak elaborate ape dr gmba nih.

sama gak mcm skula aku an, kne lukis mural. tp seyes aku ckp mural dyorg buad lawa gila an. siap ade hadith lagi uw.

ni la hasil mural grup sollehuddin ye tuan tuan dan puan puan. tyme nih solleh demam and beliau tak buad satu bnde un dkt mural nih. sebok main bola kertas dalam kelas an. siap pkai topeng h1n1 lagi tw sbb tyme uw jerebu dkt muar. solleh ni act pandai lukis tw tp beliau tak mencurahkan bakat dkt mural nih.

okay ni la henry gurney kita ye. haha. aku an tak jmpa gmba beliau jd henry gurney tp gmba sebelum beraksi pun jadi la an.


aku un tak tw nih grup sape tp just nak publish kostum dyorg je. cm smart jugak an. ntahla. ohh program nih kne berlakon sejarah dlm english tw. pergh bgus gila kod. tu yg ade henry gurney. budak yg pkai topi putih uw pulak duke michael.

then malam esok uw melihat bintang. haha. bes an baring ramai ramai atas jalan raya smbel melihat keindahan malam. wah. tp sebelum tgk bintang nih ade program usahawan muda. kn berniaga tp tade gmba la pulak an.

okay kawan kawan, mari kita menyanyi. haha. solleh nan membe beliau tak tgk bintang an tp menyanyi. tu yg smpai hujan.

nih part yg bes kod, kolam renang wokk. hah korang jgn tak tw pulak dkt mrsm muar nih ade kolam renang tw. hebad.

esok pulak pegy kem nih. blakang skula je an. nak cari bahan eksperimen. eksperimen solleh nih tentang soil ataupun tanah. haha.

hah dah masuk kem nih takan tak buad pape an. bukan cari bahan je tp must ade aktiviti gak. so, dyorg ade main tali cm tarzan nih. haha. merentasi air ape ntah.

hah piker ape nak present an utk eksperiment nih. cm susa je an. tapi takpe, solleh ni an master sains. kacang buncis je kod.

okay masa utk present. eh tuan sollehuddin nih pkai bju pelik sbb bju biru beliau telah dicuri. bju nih bju LDP (lembaga disiplin pelajar). kira mcm pengawas dkt mrsm la jugak.

soil is bla bla bla. nih la yg dyorg bentang kan. wah aku tak paham satu bende pun an. ish teruk betul. cm nih la budak mrsm blaja an. present pun gne laptop.

ni pulak malam penutup migty. serentak nan annual. smua pkai smart je an. and menandakan budak mrsm nih dah nak cuty.

and last skaly, graduasi la. hah gmba ni bukan formal sbb gmba formal mmg tak lawa. haha. rmai sgt. fuhh penad gila taip nih. thanks to sollehuddin yg cerita balik smua nih wlupun ade yg aku buad ni agak tak betul. and thanks jugak hafizuddin ismir, zul mohamad hilmi nan nurashikin ahmad (aku tak kenal pun mereka nih) kerana membekalkan gmbar utk aku. *act, aku yg curi.